Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

W Teatrze Groteska

TeatrKółko Teatralno-Filmowe Obiektywni -Reaktywacja przygotowało do konkursu z okazji 200 rocznicy polskiego romantyzmu spektakl pt. Więzień prometeizmu. Przedstawienie zdobyło  Nagrodę III stopnia w Wojewódzkim Konkursie Teatralnym Z Mickiewicza wywiedzione. 200 lat polskiego romantyzmu.  Gala Finałowa konkursu odbyła się w Teatrze Groteska w Krakowie, więc rozdanie nagród przebiegało w teatralnej atmosferze, którą uświetnił występ wokalno-muzyczny Lidii Jazgar i Ryszarda Bręczka.

Kapitułę Konkursu stanowili aktorzy Teatru Groteska z dyrektorem Adolfem Weltschekiem. Przedstawienie już na początku zyskało tytuł Finalisty Konkursu, a przyznana nagroda jest uhonorowaniem zespołowej gry aktorskiej oraz oryginalnej inwencji twórczej. Jest to duże  osiągnięcie, bo konkurs miał zasięg wojewódzki, a patronowali mu: Witold Kozłowski - Marszałek Województwa Małopolskiego i Barbara Nowak – Małopolski Kurator Oświaty. 

Prócz dyplomu i pięknej, stylizowanej na romantyzm sukienki, wywalczono jeszcze nagrodę indywidualną dla Michała Lichosyta za rolę Księdza Piotra.  Aktorzy w czasie Gali Finałowej doświadczyli tego co najważniejsze, poczucia sensowności swoich działań i podejmowanych wysiłków. Zdobyte wyróżnienie rozbudziło apetyty na następne nagrody oraz zmobilizowało zespół do pracy nad kolejną sztuką.    

W spektaklu wzięli udział:

z klasy I d: Mateusz Łowas, Gabriel Pakos, Artur Olesiński, Kacper Winczowski, Patryk Wątorczyk, Stanisław Zając,

z klasy II b: Justyna Karlak,

z klasy III b: Klaudia Karkoszka, Wiktoria Karkoszka, Kinga Kościelniak, Michał Lichosyt,

z klasy III d: Kacper Moczoł, Sebastian Pajkos,

oprawa techniczna: Maciej Kubacka, Tomasz Kubacka i Paweł Pastwa.

scenariusz i reżyseria Alina Kubacka

Maj i czerwiec miesiącami integracji

Kiedy rozpoczyna się nowy rok szkolny, w szkole organizuje się różnego rodzaju działania integrujące nowych uczniów z pozostałymi. U nas są to: wyjazd nad morze, luźne szkolne imprezy czy działania w kółkach zainteresowań. Jednak czasy popandemiczne sprawiły, że uczniowie zatracili kontakty, a nawet chęć do jakiegokolwiek działania. Postanowiliśmy więc ostatnie dwa miesiące spędzić nie tylko nad intensywną nauką, ale również na odbudowywaniu więzi uczniowskich. Przeprowadziliśmy akcję, którą można by nazwać „Poznajmy się”, polegała ona na tym, ze z rana zostaliśmy połączeni z losowo wybraną osobą, a następnie powiązani wstążką. W taki sposób należało przetrwać 4 lekcję, wybierając, która będzie dla pary w danym dniu ważniejsza. Uczniowie mogli poznać nie tylko inną klasę, ale przede wszystkim siebie.

Drugim integrującym wydarzeniem była impreza „Noc Filmów w Szkole”, w czasie której chętni uczniowie spędzili na grach i zabawach w swoim miłym towarzystwie długi wieczór  i jeszcze dłuższa noc na filmach i rozmowach. Wszystkie te działania sprawiły, że szkoła stała się miejscem ciekawszym, a perspektywa nadchodzących wakacji napawa nawet smutkiem, ze tak długo nie będziemy się widzieć i spotykać. Po wakacjach planujemy dyskotekę, ale jeszcze przed samym zakończeniem szkoły będzie Dzień Hawajski. Naprawdę, aż przyjemnie chodzić do naszej szkoły.

                        

        Samorząd Uczniowski

Dzień Dziecka

czytanieKrasnoludki, Królewna Śnieżka, Baba Jaga, Jaś i Małgosia… Któż nie zna tych bajkowych postaci! Z okazji Dnia Dziecka uczestnicy Koła Aktywnych Czytelników wprowadzili nas w magiczny świat bajek…

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma lasami, za siedmioma rzekami żył sobie… Wielki Baj. Wielki Baj - po wytężonej pracy – w końcu miał udać się na zasłużony urlop. Nagle okazało się, że bohaterowie znanych nam z dzieciństwa bajek postanowili porzucić swoje dotychczasowe zajęcia. Krasnoludki zamieszkały w ogromnym bloku, zaś Baba Jaga stała się poważną bizneswoman. Sekretarka Wielkiego Baja, Jaś i Małgosia oraz Zła Królowa byli przerażeni! Cóż… Wielki Baj musiał chwilowo zrezygnować z urlopu i wezwać na pomoc Wróżkę Wyobraźnię. Czy udało się jej ogarnąć cały ten bajkowy bałagan? Oczywiście, że tak! Przecież wszystkie bajki dobrze się kończą. 

W tym szczególnym dniu niespodziewanie z życzeniami i prezentem przybyli do nas Wójt Gminy Lipnica Wielka – Pan Mateusz Lichosyt wraz z Dyrektorem Centrum Usług Wspólnych Panią Marzeną Michalak oraz Dyrektorem Gminnego Centrum Kultury w Lipnicy Wielkiej Panią Karoliną Kowalczyk 

Lekcja z policją

W ramach realizacji programu profilaktycznego odbyły się kolejne zajęcia przeprowadzone  przez panią aspirant Marzenę Kunat  i pana aspiranta sztabowego Rafała Skrobota z Zespołu ds. Nieletnich i Patologii Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej w Nowym Targu.

Tematyką spotkań była m.in. odpowiedzialność karna osób nieletnich, szkodliwość dopalaczy i substancji psychoaktywnych, bezpieczne korzystanie z sieci, cyberprzemoc oraz zagrożenia z nich wynikające.

Math4U Program Erasmus+

Druga edycja Projektu Math4U Program Erasmus+ dobiega końca

Jako szkoła cieszymy się i mamy satysfakcję, że bierzemy udział w projekcie Math4you, doskonale wpisującym się w nowoczesność i obecne możliwości technologiczne.

Rozwiązywanie zadań w tej formie elektronicznej, np. na smartfonach pozwala na zwiększenie kompetencji matematycznych uczniów naszych szkół, liceum i technikum. Chcemy popularyzować te niekonwencjonalne i interesujące ćwiczenia interaktywne z matematyki. Zachęcamy uczniów do ćwiczeń w dowolnym czasie i miejscu, w szkole, w czasie dojazdu do szkoły czy też  przy innej okazji.

Dziękujemy wszystkim, którzy tworzą i realizują ten projekt. Chętnie przystąpimy do kolejnej edycji projektu.

The second edition of Math4U Project Erasmus +  is coming to the end

As a school, we are happy and satisfied that we are taking part in the Math4you project, which perfectly fits in with modernity and current technological possibilities.

Solving tasks in this electronic form, e.g. on smartphones, allows our students  to increase their the mathematical competences. We want to popularize this unconventional and interesting interactive mathematics exercises. We encourage students to practice anytime and anywhere, at school, when travelling to school or on any other occasion.

We would like to thank everyone who is responsible for creating  and implementing this project.

 We are really glad to start the next edition of the project.

nasze działania i osiągnięcia

ZOBACZ