Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Transgraniczny Klaster Gimnazjalny G13

Poland Slovakia PL 01FUND RGB

 

Informacja o projekcie

ZESPÓL SZKÓL W LIPNICY WIELKIEJ – partner w projekcie

Transgraniczny Klaster Gimnazjalny G13 - PLSK.03.01.00-SK-0187/18-00

Program Współpracy Interreg V-A Polska – Słowacja (Program operacyjny Oś priorytetowa Działanie Poddziałanie PLSK.00.00.00. PLSK.03.00.00. Rozwój edukacji transgranicznej i uczenia się przez całe życie,PLSK.03.01.00. Poprawa jakości transgranicznej edukacji specjalistycznej i zawodowej)

Okres realizacji projektu : 1.09.2019 - 31.08.2021

Wartość całkowita projektu 894 431,53€

Projekt dofinasowany z Unii Europejskiej w 85% - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

 

Partnerzy projektu

Partner wiodący

Gymnázium Antona Bernoláka

ul, Mieru 307/23, 029 01 Námestovo

 www.gabnam.sk

 

Partnerzy:

 Gymnázium Michala Miloslava Hodžu

 ul. M.M.Hodžu 860/9, 03136 Liptovský Mikuláš

www.gymlm.sk

 

Gymnázium Jozefa Lettricha

ul. J. Lettricha č.2, 03601 Martin

 www.gymlet.sk

 

Gymnázium Viliama Paulínyho - Tótha

Malá hora 3, 03601 Martin

www.gymmt.sk

 

Gymnázium Varšavská cesta 1

 Varšavská cesta 1, 01008 Žilina

 www.gvarza.edu.sk

 

Gymnázium Veľká okružná

Veľká okružná 22, 01001 Žilina

 www.gvoza.sk

 

Gymnázium Hlinská

Hlinská 29, 01180 Žilina

 www.gymza.sk

 

Gymnázium Bytča

Štefánikova 219/4, 01444 Bytča

 www.gymbytca.edupage.sk

 

Gymnázium Kysucké Nové Mesto

Jasenského 2243, 02404 Kysucké Nové Mesto

 www.gymknm.sk

 

Gymnázium Rajec

Javorová 5, 01521 Rajec

www.gymrajec.edupage.org

 
 

Zespól Szkól w Lipnicy Wielkiej

Lipnica Wielka 523,  34-483 Lipnica Wielka

www.zslipnicawielka.pl

 

Zespól Szkól im. Bohaterów Westerplatte w Jablonce

ul. Podhalańska 3, 34-480 Jabłonka

 www.zsj.nowotarski.pl

 

  Szkoła  nr 2 im. Józefiny i Emila Mików w Lipnicy Wielkiej

Lipnica Wielka 523,  34-483 Lipnica Wielka

 www.sp2lipnicawielka.pl

Realizacja i efekty

Od września 2019 r. rozpoczęła się realizacja projektu finansowanego ze środków unijnych Interreg Polska Słowacja – „Transgraniczny Klaster Gimnazjalny G13. Wiodącym partnerem w projekcie współpracy transgranicznej jest Gimnazjum im. Antona Bernoláka w Namestowie.

Nasz Zespół Szkół w Lipnicy Wielkiej jest jednym z 13 partnerów w projekcie. Celem projektu jest współpraca między dziesięcioma szkołami ze Słowacji i trzema z Polski – oraz wymiana doświadczeń między nauczycielami pracującymi w szkołach partnerskich. Zaangażowane szkoły działają w przygranicznym rejonie. Dzięki partnerstwu trzynastu szkół w projekcie wzięło udział prawie 220 nauczycieli i pracowników szkół, którzy przepracowali prawie 15 500 godzin w ciągu 24 miesięcy. Weryfikacja działań i wyników projektu objęła również 4800 uczniów ze wszystkich uczestniczących szkół partnerskich.

Częścią działań projektu było stworzenie przestrzeni internetowej – klastra, którego głównym celem jest stworzenie banku pomysłów i materiałów metodycznych dla nowoczesnej edukacji w szkołach XXI wieku. Sam klaster podzielony jest na 13 części, przy czym każda z części podlega metodycznie jednemu z partnerskich gimnazjów/szkół. (linki do naszych materiałów poniżej) Utworzeniu klastra gimnazjalnego pomógł również zakup nowoczesnej technologii ICT, dzięki której każdy partner projektu – szkoła – może bardziej innowacyjnie przeprowadzić proces nauczania w warunkach kształcenia nowoczesnej szkoły. Transgraniczny klaster szkół to niezwykle korzystny sposób na podniesienie jakości edukacji w szkołach. Dzięki działaniom projektowym pojawia się w przyszłości silna wizja dalszego pogłębiania współpracy pomiędzy uczestniczącymi szkołami partnerskimi. W ramach projektu odbywały się spotkania nauczycieli oraz kadry kierowniczej, w czasie których nauczyciele dzielili się doświadczeniami związanymi z nauczaniem różnych przedmiotów. Celem projektu było wyszukiwanie innowacyjnych form kształcenia. Efektem podejmowanych działań jest zapewne podniesienie poziomu nauczania w szkołach partnerskich. W wyniku podjętych działań nauczyciele nabyli kompetencje kluczowe, które są obecnie wykorzystane na lekcjach w każdej ze szkół. Realizacja projektu przyniosła szkole korzyści związane nie tylko z podniesieniem kompetencji nauczycieli ale również wyposażeniem szkoły w nowoczesny sprzęt, gdyż w celu realizacji założeń projektu szkoła zakupiła najnowocześniejszy sprzęt tj. iPady, laptopy, projektory, itp. Wszystkie te działania dotyczące realizacji projektu Klaster Transgranicznych Gimnazjów wspierają poprawę jakości kształcenia w partnerskich szkołach, dzięki temu nasi absolwenci będą lepiej przygotowani do wstępu na wyższe uczelnie lub wejścia na rynek pracy

 

Galeria

Promocja

 

Zajęcia prowadzone w ramach projektu

 

IPady i Apple MacBooki zakupione w ramach projektu

 

 

Opracowane przez nauczycieli  materiały do klastra G13

Materiały z przeprowadzonych zajęć z uczniami zamieszczono na stronach:

Cezhraničný gymnaziálny klaster G13

 

Biologia:                   https://klaster.g13.sk/#/1vK5ELsx_joDyCoSWL_yRiB3garKPaLz5

Chemia:                    https://klaster.g13.sk/#/1uRERhDn-S13G_Ac3r437g9FcGBXe3rNH

Historia:                    https://klaster.g13.sk/#/1qrxcBd6teL8W3o1qCiNXDt-0dB53fgPH

Informatyka:            https://klaster.g13.sk/#/1JfZADxQPIHbUHRxmoMthjYyQn0-uqN9A

J. angielski                https://klaster.g13.sk/#/1zmrPivHEWsXXrCfYEkCgGKSiVzK6sKDS

J. niemiecki:             https://klaster.g13.sk/#/1DfjD8-T7l-NB_AfJj4JxeVt9q_0TOZyf

J. polski:                   https://klaster.g13.sk/#/1sXmTxNcbw9Tua4v6WCKvQpwKXU5ZmR_y 

Matematyka:         https://klaster.g13.sk/#/1L2uF1-DW-SiumlE2FD1XS4bOTU2WurY_

Przedsiębiorczość:   https://klaster.g13.sk/#/1ZMsLUVWVfNGw9qxdogQzB1sbg-QaGPb7

Nad Bałtykiem

„Dobre wspomnienia to takie, które na samą myśl o nich wywołują uśmiech na twarzy…”.

Z pewnością do takich wspomnień należy obóz integracyjny, organizowany corocznie po rozpoczęciu roku szkolnego. Jest to czas zabawy i radości, ale także przemyśleń i refleksji. Po powrocie do domu młodzi ludzie wciąż jeszcze żyją wycieczką nad morze. Tegoroczna integracja uczniów klas pierwszych odbyła się w pięknej nadmorskiej miejscowości, jaką jest Jastrzębia Góra, zwanej również Gwiazdą Północy. Młodzież wyruszyła w swą niezapomnianą podróż wraz z opiekunami:  dyrektorem Wojciechem Janiszewskim, panią Jolantą Janiszewską, panią Jolantą Kuligą oraz panem Jackiem Piwowarczykiem.

Od poniedziałku do soboty uczniowie brali udział w różnorodnych formach integracji, w zabawach i przedstawieniach prezentujących siebie, swoje umiejętności i zainteresowania. Spędzali razem czas na spacerach brzegiem morza, grach na plaży, przy ognisku i wspólnym oglądaniu filmów, czy też wesołych tańcach. Każdego dnia brali udział w wycieczkach. Odwiedzili Latarnię w Rozewiu podziwiając wspaniałe widoki nadmorskie, podczas wycieczki na Hel obserwowali karmienie i zabawy fok w fokarium, a także płynęli statkiem po zatoce i otwartym morzu Bałtyckim. Zwiedzili bardzo ciekawą wystawę prezentującą faunę i florę związaną ze środowiskiem wodnym i wodno-lądowym w Akwarium Gdyńskim, Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni. Kolejnego dnia wraz z przewodnikiem zwiedzili Trójmiasto i  Westerplatte. Mieli również okazję pospacerować po Sopockim molo.  Podczas pobytu oglądnęli także w kinie nową polską superprodukcję: „Legiony” lub do wyboru film „To – rozdział 2”. Ta wycieczka z pewnością na długo pozostanie w pamięciach wszystkich uczestników! :-) Ponadto w trakcie obozu odbywały się zajęcia profilaktyczne, pogadanki prowadzone przez p. Jolantę Kuligę. W ramach programu profilaktycznego uczniowie przygotowali plakaty na temat uzależnień oraz plakaty o tematyce antynałogowej.

Wspomnienia z lat poprzednich:

Projekt pn."Małopolska Chmura Edukacyjna"

 

Logo Projketu MChE 1

 

 

Cel projektu: Celem realizacji projektu jest budowa publicznej e-usługi edukacyjnej służącej przekazywaniu wiedzy oraz przybliżaniu osiągnięć naukowych Uczelni Wyższych, przy wykorzystaniu technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych, uczniom w Małopolsce przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Beneficjent:      Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Przedsięwzięcie Małopolska Chmura Edukacyjna realizowane jest przez projekty, które są wzajemnie ze sobą powiązane i obejmują:

  • wyposażenie szkół i uczelni wyższych w sprzęt służący do komunikacji poprzez sieć internetową w ramach projektu Małopolska Chmura Edukacyjna realizowanego z RPO WM 2014-2020 Poddziałanie 2.1.3 E-usługi w edukacji, którego liderem jest Akademia Górniczo-Hutnicza, a Województwo Małopolskie – wraz z uczelniami wyższymi oraz organami prowadzącymi szkoły ponadgimnazjalne – partnerem
  • koordynacja realizacji zajęć edukacyjnych w technikach i liceach, z przedmiotów ogólnych w ramach projektu „Małopolska Chmura Edukacyjna-nowy model nauczania”
  • koordynacja i realizacja zajęć z przedmiotów zawodowych dla techników w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego II”
  • realizacja zajęć edukacyjnych w technikach i liceach, z przedmiotów ogólnych w ramach realizacji projektów konkursowych

Przedsięwzięcie Małopolska Chmura Edukacyjna zakłada prowadzenie innowacyjnych zajęć edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych z wykorzystaniem potencjału szkół wyższych w Regionie poprzez realizację wspólnych projektów badawczych, prowadzenie wirtualnych zajęć wykładowych i laboratoryjnych w oparciu o infrastrukturę i nowoczesną technologię. informacyjno-komunikacyjnych, co pozwoli na podniesienie poziomu nauczania oraz kształtowanie kompetencji kluczowych. Dzięki Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej uczniowie szkół ponadgimnazjalnych otrzymają możliwość kontaktu z nauką, będą mogli rozwijać swoje zainteresowania i talenty przy wsparciu najlepszych uczelni, co ułatwi im wybór właściwego kierunku studiów. Z kolei uczelnie będą miały możliwość współpracy z najzdolniejszymi uczniami w Małopolsce.

Zajęcia dla uczniów liceów i techników prowadzone są przez pracowników naukowych uczelni wyższych przy współpracy z nauczycielami ze szkół do których uczęszczają uczniowie w oparciu o nowoczesne techniki informacyjno-komunikacyjne, umożliwiające wytwarzanie, przetwarzanie materiałów dydaktyczno-edukacyjnych, zdalną współpracę nauczycieli akademickich i szkół.

Do celów ogólnych należą:

  • wykreowanie innowacyjnego środowiska wsparcia procesów edukacyjnych technologiami ICT bazującego na modelu chmurowym oraz wysokiej jakości komunikacji multimedialnej,
  • umożliwienie uczelniom bezpośredniej współpracy z najzdolniejszymi uczniami Małopolski,
  • zwiększenie świadomości uczniów dot. wyboru kierunku studiów,
  • rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, niezbędnych do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym i zwirtualizownej przestrzeni edukacyjnej szkoły wyższej,
  • sprawdzenie w praktyce innowacyjnych rozwiązań oraz nowoczesnych technologii komunikacyjno-informatycznych i możliwości ich adaptacji w przyjętym środowisku.

Więcej o Projekcie Małopolska Chmura Edukacyjna:

https://e-chmura.malopolska.pl 

https://www.youtube.com/watch?v=R__y1nqlmfk

 

„Math Exercises for You 3 (Math4U3)” w programie Erasmus+

zdjcie

Trzecia edycja Projektu pn. „Math Exercises for You 3 (Math4U3)” w programie Erasmus+ zaplanowana jest na lata 2022-2025.

Projekt koordynuje Katedra Zastosowań Matematyki, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, VŠB-Uniwersytetu Technicznego w Ostrawie (Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava – Czechy). W projekcie biorą udział szkoły maturalne: 3 szkoły z Czech, 1 szkoła ze Słowacji oraz 1 szkoła z Polski tj. nasza szkoła.

Głównym celem projektu jest poszerzenie możliwości utworzonej w poprzednich edycjach projektu platformy Math4u. Powstanie nowa platforma Math4u3, na której dodatkowo będzie:

  1. baza zadań w formie tzw. „Znajdź błąd”, które posłużą uczniowi do powtórzenia i utrwalenia wiadomości i umiejętności,
  2. obecna baza gier zostanie poszerzona o kolejne gry w pięciu różnych szablonach (Pairs, Match, Scrolling, All, Slot)

W trakcie realizacji projektu planowanych jest sześć spotkań w każdej z partnerskich szkół. W listopadzie 2023 roku spotkanie odbędzie się w naszej szkole. W ramach promocji projektu uczniowie naszej szkoły przygotują filmik prezentujący możliwości zastosowania zasobów portalu Math4u. Ponadto nauczyciele zaangażowani w pracę w projekcie tj. Pani Bożena Janowiak, Pan Zofia Lichosyt, Pani Magdalena Dutka oraz Pani Kinga Michalak opracują i corocznie będą przeprowadzać konkurs o nazwie „Matematyka po angielsku”. Konkurs będzie polegał na rozwiązaniu testu zadań matematycznych z bazy Math4u w języku angielskim.  W ramach budżetu projektu dla uczestników konkursu zostaną przyznane nagrody rzeczowe.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej: http://math4u.vsb.cz/

 

 

 

6 listopada 2019r. odbyło się pierwsze międzynarodowe spotkanie koordynatorów kolejnej już edycji Projektu pn. „Math Exercises for You 2 (Math4U2)” w programie Erasmus+ na lata 2019-2022.

Projekt koordynuje Katedra Zastosowań Matematyki, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, VŠB-Uniwersytetu Technicznego w Ostrawie (Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava – Czechy). W projekcie biorą udział szkoły maturalne: 3 szkoły z Czech, 2 szkoły ze Słowacji, 1 szkoła z Hiszpanii oraz 1 szkoła z Polski tj. nasza szkoła.

Głównym celem projektu jest poszerzenie możliwości utworzonej w poprzedniej edycji projektu platformy Math4u. Powstanie nowa platforma Math4u2, na której dodatkowo będzie:

  1. baza zadań w formie tzw. „do autobusu”, które uczeń może rozwiązywać w pamięci, bez używania kartki i długopisu np. jadąc autobusem,
  2. obecna baza zadań z możliwością tworzenia kilku wersji testów tzw. klony
  3. możliwość układania testów przez uczniów dla siebie nawzajem. Zespół Szkół w Lipnicy Wielkiej reprezentowała Pani Bożena Janowiak jako szkolny koordynator projektu oraz jako metodyk matematyki.

W drugiej części spotkanie odbywało się w podzespołach nauczycieli matematyki wraz z opiekunem z ramienia uczelni. Ustalono zakres i plan pracy dla poszczególnych nauczycieli oraz sposób komunikowania się i umieszczania zadań na platformie Math4u. W czasie spotkania przypomniano działanie poprzedniej platformy Math4u, jej możliwości, a następnie omówione zostały główne cele i założenia obecnego projektu, przedstawiono wszystkich partnerów Projektu oraz przydzielone im zadania, omówiono budżet przeznaczony na poszczególne działania projektowe. Korzystając z platformy Math4u obecnie dostępne są 4 języki tj. j. angielski, j. słowacki, j. czeski, j. polski, a w nowej edycji powstanie również możliwość wyboru j. hiszpańskiego.

 

Zespół Szkół w Lipnicy Wielkiej uczestniczył również w realizacji poprzedniej edycji projektu pn. „Math Exercises for You”, w ramach programu ERASMUS+ działanie 2: Partnerstwa Strategiczne.

Projekt, w którym braliśmy  udział oraz 4 inne szkoły maturalne ze Słowacji i z Czech, koordynuje Katedra Zastosowań Matematyki, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, VŠB-Uniwersytetu Technicznego w Ostrawie (Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava – Czechy).

Projekt miał dwa główne cele:

  1. zwiększenie kompetencji matematycznych uczniów szkół średnich i ostatnich lat edukacji podstawowej poprzez włączenie w ich edukację nowych, interesujących i niekonwencjonalnych ćwiczeń interaktywnych z matematyki;
  2. poprawę umiejętności językowych nauczycieli i uczniów z matematyki poprzez tworzenie wszystkich efektów (wyników) projektu w języku angielskim, a także wersji w lokalnych językach partnerów projektu (czeski, polski, słowacki).

W trakcie projektu tworzony był  także portal internetowy, na którym można  zapoznać się z całą gamą tematów i zadań matematycznych. Na portalu zamieszczony jest między innymi internetowy generator testowy dla studentów i uczniów, z możliwością wyboru działu matematyki i poziomu trudności zadań. Generator obsługiwać będzie popularne platformy sprzętowe (komputery, tablety i telefony komórkowe) i systemy operacyjne. Po wykonaniu ćwiczenia przez ucznia (studenta) otrzymają oni natychmiastową ocenę, wskaźnik sukcesu i poprawne odpowiedzi. Niektóre testy będą również zawierać pomoc, np. definicje lub odpowiednie procedury rozwiązywania. Testom towarzyszyć będzie wiele danych mających na celu lepsze zrozumienie geometrycznych pojęć z zadań.

Z portalu korzystać będą mogli również nauczyciele do generowania zadań dla uczniów, spośród dostępnej bazy 4000 pytań i ćwiczeń z poszczególnych działów matematyki.

Ponadto w projekcie realizowane będą:

  • lekcje otwarte z matematyki dla nauczycieli z partnerskich szkół,
  • obozy letnie dla uczniów,
  • konferencje i spotkania nauczycieli.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej: http://math4u.vsb.cz/

 

Zakończenie drugiej edycji projektu Erasmus+

Właśnie dobiega końca druga edycja projektu Erasmus+. W dniach 16.06. – 18.06. 2022r. odbyło się uroczyste zakończenie projektu w uroczym zakątku u podnóża Beskidów Czeskich. W spotkaniu międzynarodowym wzięli udział wszyscy członkowie szkół z Czech, Słowacji, Hiszpanii i Polski. Nasze szkoły reprezentowali: Pan Dyrektor Wojciech Janiszewski, Pani Jolanta Janiszewska, Pani Bożena Janowiak, Pani Zofia Lichosyt.

W czasie spotkania podsumowano prace realizowane w trakcie trzyletniej edycji projektu, zwracano uwagę na trudny okres pandemii, który bardzo mocno zakłócał plany m.in. spotkań stacjonarnych. W związku z tym większość spotkań odbywało się w formie online. Wspominano też wyjazdy nauczycieli czy uczniów do Walencji, przekazywano podziękowania w formie filmików również przez nieobecnych członków zespołów.

Pomimo zakłóceń związanych z pandemią udało się zrealizować wszystkie zaplanowane działania, organizatorzy z uczelni VSB w Ostrawie byli bardzo zadowoleni z wykonanej pracy każdej z członkowskich szkół.

W czasie tego spotkania Pan Dyrektor Wojciech Janiszewski zaprezentował film promujący portal Math4u przygotowany przez uczniów klasy 1d Technikum.

Egzamin maturalny

 

Brązowa Tarcza 2021

W tegorocznym ogólnopolskim XXIII Rankingu Szkół Perspektyw nasze Liceum Ogólnokształcące zostało uhonorowane tytułem „Brązowej Szkoły 2021”, który jest ogólnopolskim znakiem jakości szkoły. Jest to powtórzenie sukcesu z poprzedniego roku chociaż obecnie zajęliśmy wyższe miejsce w rankingu. Wysoka pozycja to wynik współpracy grona pedagogicznego, ambicji uczniów, rodziców i samorządu gminnego dbającego o warunki pracy.

 2021-brazowe-liceum-perspektywy

https://licea.perspektywy.pl/2021/rankings/ranking-glowny-liceow?pageIndex=14&pageSize=50

Fundacja Edukacyjna Perspektywy: Ranking Perspektyw to „profesjonalnie uporządkowana informacja”, robiona z myślą o uczniach ostatnich klas szkół podstawowych, którzy za kilka miesięcy będą musieli ostatecznie zdecydować, które liceum czy technikum wybiorą. Warto dokonywać takich wyborów na podstawie sprawdzonych, obiektywnych informacji. No właśnie – obiektywnych!

W Rankingu korzystano wyłącznie z danych pochodzących z zewnętrznych źródeł jak: okręgowych komisji egzaminacyjnych, komitetów głównych olimpiad i Systemu Informacji Oświatowej (SIO). Kryteria te są powszechnie znane i oczywiste: wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, dodatkowych i rozszerzonych, sukcesy uczniów w olimpiadach. Nie ma tu subiektywnych wskaźników typu „opinia wśród rodziców” czy „poziom zadowolenia uczniów” – bo nie da się tego wiarygodnie zmierzyć.

Ranking wskazuje najlepsze licea uczniom, którzy mają najwyższe oczekiwania, ale jednocześnie może pomóc w podjęciu decyzji o wyborze szkoły tym, którzy nie osiągają najwyższych wyników i licea ze szczytu listy są dla nich nieosiągalne. Życzymy mądrego wyboru.

Również osiągnięcia naszego Technikum są wysokie i plasujące nas w połowie wszystkich techników w Małopolsce. W XVI Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych Perspektyw 2014 nasze Technikum otrzymał tytuł „Srebrnej Szkoły 2014”.  Zajęliśmy wówczas 169 miejsce w Polsce i 27 w województwie. W skali kraju ocenianych było ponad 1800 techników. W przypadku techników dodatkowo do rankingu uwzględniane są wyniki egzaminów zawodowych.

 

Matura 2021

Nasi uczniowie po raz kolejny nie zawiedli i poradzili sobie znakomicie.

Średnia ich wyników jest o kilka lub nawet kilkanaście procent wyższa od tej uzyskanej w innych szkołach naszego powiatu, województwa, a nawet wyższa od średniej krajowej. Uczniowie naszego liceum uzyskali średnią 72% z matematyki podstawowej, podczas gdy średnia w Polsce to jedynie 56%. Średni wynik z języka polskiego na poziomie rozszerzonym również przewyższa średnią krajową o aż 18%. Co więcej, egzamin z języka angielskiego i polskiego  zdało 100% uczniów. Wyniku takiego z języka polskiego nie uzyskała żadne liceum w powiecie nowotarskim. Maturę z matematyki zdało 90% uczniów, ale jak wiadomo, wynik ten może ulec zmianie ze względu na możliwość poprawki. Sukces ten wypracowali sobie uczniowie przy pomocy nauczycieli, wieloletnich egzaminatorów. Praca w ramach konsultacji usprawniła i ułatwiła dobre przygotowanie do matury, czego wynikiem jest wysoka zdawalność egzaminu. Zajęcia w małych grupach także przyczynia się do tego osiągnięcia, na które jak widać potrafią zapracować nie tylko bardzo zdolni uczniowie, ale i ci słabsi. Jeszcze raz gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

 

Mapa wyników maturalnych 2021

Graficzne porównanie wyników maturalnch przedstawia mapa wyników: https://mapa.wyniki.edu.pl/MapaEgzaminow/

Dla naszej szkoły: https://zslipnicawielka.pl/images/2021/Mapa_wynikow_2021.pdf