„Podróże z klasą” - wycieczka integracyjna klas pierwszych

W dniach 16.-22.09.2024r. nasi uczniowie klas pierwszych i klas starszych wzięli udział w wycieczce nad morze dofinansowanej z projektu „Podróże z klasą”. W poniedziałek 16 września wyruszyliśmy na tygodniową wycieczkę nad Morze Bałtyckie do Jastrzębiej Góry. W trakcie podróży zatrzymaliśmy się w Malborku i wraz z przewodnikami - przemierzając tzw. Trasę spacerową - zwiedziliśmy Zamek.

W Jastrzębiej Górze spędziliśmy 5 dni, ale codziennie wyjeżdżaliśmy na wycieczkę.  Pierwszego dnia pojechaliśmy do miasta Hel, odwiedziliśmy Fokarium i obserwowaliśmy karmienie fok. Z portu w Helu pływaliśmy wzdłuż wybrzeża statkiem wycieczkowym Kapitan Morgan, a w drodze powrotnej zwiedziliśmy Muzeum Obrony Wybrzeża. Następnego dnia wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Trójmiasto, Bazylikę Mariacką w Gdańsku, odwiedziliśmy Westerplatte i posłuchaliśmy koncertu organowego w katedrze w Oliwie oraz zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku. Bardzo ważnym wydarzeniem była też wizyta w Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni wraz z udziałem na warsztatach „Nie igraj z uzależnieniem”. Kolejnego dnia w Gdyni zobaczyliśmy Skwer Kościuszki i zwiedziliśmy tam Statek – Muzeum Dar Pomorza oraz Akwarium Gdyńskie, wzięliśmy też udział w lekcjach na temat rekinów.

Pogoda nam dopisywała i kilka razy byliśmy na plaży, graliśmy w siatkówkę, budowaliśmy rzeźbę z piasku, spacerowaliśmy, przemierzyliśmy wąwóz Lisi Jar. Integrowaliśmy się też przy ognisku lub w tańcu, obejrzeliśmy w kinie film pt. „Lee. Na własne oczy”.