Wycieczka do Warszawy

W dniach 21-23 listopada 2022 roku uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunkami udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Wycieczka zorganizowana była w ramach projektu „Poznaj Polskę”. Grupa liczyła 33 osób: 30 uczniów oraz trzech nauczycieli. Wcześnie rano, bo o 4.45 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy. Całą wycieczkę prowadził pilot z biura turystycznego Beskidy Travel.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Cmentarzu Powązki, gdzie wraz z przewodnikiem warszawskim odwiedziliśmy groby znanych i wielkich ludzi. Następnie przejechaliśmy do Łazienek Królewskich. W świetle kryjącego się za mgłą słońca zobaczyliśmy Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolistą widownia, scenę położoną na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć "pozowały" nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Później odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie obserwowaliśmy zmianę warty. Spacerem przeszliśmy ulicą Krakowskie Przedmieście i zatrzymaliśmy się pod Pałacem Prezydenckim. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Potem powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Przewodnik opowiedział nam legendy, a później przeszliśmy przez ul. Piwną i Miodową. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie. Mieliśmy okazję wejść do środka tej baszty i spacerować po średniowiecznych murach. Zatrzymaliśmy się też pod pomnikiem Małego Powstańca.

Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na obiadokolację i na zasłużony odpoczynek do hotelu, który także okazał się pięknym obiektem i miło spędziliśmy w nim czas. Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Najpierw wraz z przewodnikiem wzięliśmy udział w lekcji muzealnej w Muzeum Narodowym. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy do woli eksperymentować i podziwiać tajniki techniki, fizyki, biologii itp.    Zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu.

Po obiadokolacji pojechaliśmy do Wilanowa, gdzie pełni podziwu i niesamowitych wrażeń spacerowaliśmy po Ogrodzie Świateł.

W trzecim dniu wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, korzystając z audio przewodnika przemierzyliśmy wszystkie miejsca i obejrzeliśmy eksponaty związane z Powstaniem Warszawskim. Następnie przejechaliśmy do Wilanowa i zwiedziliśmy Pałac Króla Jana III Sobieskiego, gdzie pani przewodnik przeprowadziła nas w formie lekcji muzealnej, żywo braliśmy udział w poznawaniu pałacu i jego tajemnic.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.