Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

W środę 27 października uczniowie Technikum wraz z nauczycielami przedmiotów zawodowych tj. Anetą Sproch, Łukaszem Piaskowym i Adamem Czerwieniem odbyli wycieczkę do Parku miniatur w Inwałdzie. Celem wycieczki było poznanie charakterystycznych cech architektury obiektów z Polski i ze świata oraz integracja międzyklasowa.

Obecna podstawa programowa nie obejmuje zagadnień architektonicznych dla zawodu technik budownictwa. Stąd pomysł, by pokazać uczniom przekrój przez różne style architektoniczne i charakterystyczne obiekty, które przyszli technicy powinni rozróżniać.

Na początek obejrzeliśmy krótki seans w kinie 5D, gdzie można poczuć adrenalinę w jadącym po torach wózku pośród mrocznych korytarzy. Miniatury w Parku wykonane są precyzyjnie, w większości w skali 1:25. Dzięki dużej szczegółowości można uchwycić różnice epok oraz powtórzyć elementy budynków poznawanych na lekcjach historii. Obok każdego obiektu znajduje się informacja o nim. Wcześniej przydzielonym zadaniem dla uczniów, było przedstawienie przez nich poszczególnych obiektów. Dzięki doskonałej znajomości historii i architektury pana Łukasza, którą chętnie się dzieli - zainteresowane osoby mogły bardzo dużo dowiedzieć się różnych ciekawych rzeczy, jak również przypomnieć te, które od najmłodszych lat były im przekazywane w szkolnych ławach. Omawialiśmy przy okazji różne rozwiązania budowlane, które po dziś dzień są stosowane.

W Parku Miniatur zjedliśmy obiad, po którym był czas na dalsze zwiedzania i korzystania z atrakcji. Uczniowie mieli wejście do Lunaparku, czyli strefy mini - wesołego miasteczka. Największą popularnością cieszyły się gokarty oraz diabelski młyn. Uczniowie odnaleźli też wyjście z labiryntu, który jest zrobiony z przyciętych krzewów.

W tym dniu w szkole organizowana tez była akcja wspólnego czytania, więc by przyłączyć się do niej, to wycieczkowicze przeczytali wspólnie przygotowany wcześniej fragment tekstu.

Wycieczka wzbudziła wzajemne zaufanie uczniów i nauczycieli do siebie, by w przyszłości móc planować, dłuższe wyjazdy.